‘Zet print in voor je full funnel campagne’

Volgens uitgever DPG Media vormen plusproposities in magazines en dagbladen een essentieel onderdeel van marketingstrategieën voor adverteerders. Maar wat zijn plusproposities van print precies en welke mogelijkheden zijn er om ze te implementeren? DPG legt het uit.

“Veel marketeers zetten voornamelijk print in de touch fase in: om de aandacht van lezers te trekken en hun boodschap effectief over te brengen”, schrijft DPG. “Maar wat veel marketeers vergeten is om verder te kijken dan enkel awareness. Zet print ook in om merkoverweging en conversie te stimuleren. Dit kan gerealiseerd worden door plusproposities.”

Print in Touch, Tell, Sell

“Print zien we nog vaak als een mediumtype dat we in de touch fase inzetten om het bereik te vergroten. Wat we vaak vergeten is dat we magazines ook in andere fases in de customer journey kunnen inzetten en daarmee full funnel kunnen adverteren. Plusproposities spelen een cruciale rol bij het bereiken van consumenten in verschillende fasen van het aankoopproces: de touch, tell en sell fase.”

Magazines van DPG (beeld: DPG Grow)

“Maak slim gebruik van verschillende plusproposities in elke fase van het aankoopproces. Breng jouw marketingboodschap effectief over en maximaliseer de betrokkenheid van lezers. Van het prikkelen van interesse tot het stimuleren van actie, plusproposities bieden een veelzijdige en krachtige manier om te communiceren in tijdschriften.”

Lees meer over de mogelijkheden van plusproposities in tijdschriften op DPG Grow.

Plaats een reactie