In 1977 verraste Xerox de wereld met een uniek spotje. In 2017 toont het bedrijf een remake.
Een van de populairste tv-reclames in de Verenigde Staten ooit, toont een monnik ‘Brother Dominic’ die zich inspant om een document nauwkeurig te kopiëren. Dat lukt zo goed dat hij het nog eens vijfhonderd keer mag doen. Xerox schiet te hulp met een afdruksnelheid van 2 pagina’s per minuut. De spot is zo geliefd dat kijkers vroegen of deze niet vaker getoond kon worden.
In 2017 liggen de eisen anders. Opnieuw gaat het om vijfhonderd manuscripten, maar opnieuw wordt van Brother Dominic het uiterste gevraagd: 35 talen, gepersonaliseerd en verspreid over de zeven continenten.
Xerox toonde de commercial niet tijdens de recente editie van de Super Bowl, maar op lokale tv-stations en via social media.
Grafische vakbeurs
Het Xerox-filmpje zal deel uitmaken van een doorlopende voorstelling op het Print Pakt Live Kennisplein tijdens de Grafische Vakbeurs en vakbeurs Sign op 14, 15 en 16 maart in de Evenementenhal te Gorinchem.
Wie de redactie aan meer inspirerende filmpjes met crossmediale producties helpt, maakt kans op een bioscoopbon. Inzenden kan tot en met 3 maart. Laat hieronder een reactie achter.
Reacties
Paul Bosveld
Dus als ik het goed begrijp heeft Xerox een machine die een handgeschreven tekst met een druk op de knop vertaalt in meer dan 30 talen en daar dan ook weer mooie sierlijke letters van maakt. mmmm……heel bizonder