De winnaars van de vijfde editie van de NL Packaging Awards zijn door de organisatie onthuld. Dat gebeurde dit jaar, vanwege de corona-omstandigheden, niet tijdens een gala, maar online via de website van het evenement.
Er werden prijzen toegekend in 12 categorieën, waaronder bijvoorbeeld ‘Promotionele Verpakkingen’ met het dropblik Klepper en Klepper (gemaakt door The Box) als winnaar. De jury verklaarde: “Hier hebben we te maken met een kwaliteitsproduct dat zeer origineel is verpakt. Het is technisch zeer goed uitgevoerd, ook grafisch. Het design is prachtig. De promotionele functie is zeer duidelijk en deze verpakking heeft stopping power. Alles is zeer goed uitgewerkt en de attentiewaarde is fantastisch. De kwaliteit van de drop wordt goed onderbouwd door de verpakking. Een pluim voor de blikproducent. Leuk als geschenk, perfect als toonbankpromotie. Een combinatie van een luxe geschenk en een toonbankdisplay.”
Wat de jury betreft de terechte winnaar in deze categorie, maar: “Enig verbeterpunt: als je het blik als toonbankdisplay wegzet en hier de dropzakjes verticaal in zet (wat iedere ondernemer zal doen), dan zie je de visual niet meer die in de klep zit.”
Alle winnaars, en de kanshebbers, van de 2020-editie staan op Packagingawards.nl.