De papieren reclamefolder van Vomar krijgt van consumenten lof om haar duidelijkheid. Met name de manier waarop de folder past bij de uitstraling van de winkel wordt gewaardeerd, en hoe de (scherpe) aanbiedingen worden getoond.
Elke week vallen er talloze folders op de deurmat van Nederlandse huishoudens. Ook zijn er online veel folders beschikbaar. Maar welke folders spreken de consument nu écht aan? De verkiezing van de Reclamefolder Awards vraagt consumenten naar hun favoriete folders en deze te beoordelen.
Een belangrijk doel van de verkiezing is om meer inzicht te krijgen in de mening van de consument over reclamefolders. Dit jaar maakten vijfentwintig folderaanbieders kans op het winnen van de Awards, zowel voor de papieren als de online folder.

Reclamefolder Award voor de beste papieren folder: Vomar
De papieren reclamefolder van Vomar krijgt lof om haar duidelijkheid – met name in de manier waarop de folder past bij de uitstraling van de winkel en hoe de (scherpe) aanbiedingen worden getoond. Ook wordt deze folder bovengemiddeld positief beoordeeld op haar overzichtelijkheid, waardoor deze goed en prettig te lezen is.
Reclamefolder Award voor de beste online folder: Albert Heijn
De online reclamefolder van Albert Heijn wordt vooral geroemd vanwege de aantrekkelijke vormgeving en de consistentie in de branding van de retailer. Deze wordt als zeer passend beoordeeld. Bovendien wordt het leesgemak van de folder, in het bijzonder op de mobiele telefoon bovengemiddeld gewaardeerd. Dit maakt de folder van Albert Heijn een van de meest inspirerende online folders.
Vakprijs voor HEMA
Naast de consumentenprijzen werd er ook een vakprijs uitgereikt. Een deskundig jury, bestaande uit zeven professionals op het gebied van concept, ontwerp, drukken, techniek of verspreiding van folders, selecteerde drie genomineerden: HEMA, Hornbach en Jumbo. Vervolgens bepaalden de bezoekers van Catch the Shopper via een stemronde wie er met de vakprijs vandoor ging. De winnaar van de Reclamefolder Award Vakprijs is: HEMA.