Deze maand verschijnt de nieuwe Vogue Nederland. De titel verdween vorig jaar uit de schappen, maar maakt nu met een nieuwe formule een comeback. Het Nederlandse topmodel Jill Kortleve siert de cover van de ruim 200 pagina’s dikke editie.
In mei 2021 werd bekend dat uitgeverij Hearst ging stoppen met Vogue NL. Bloom Pusblishing besloot om, samen met de makers van Linda., de titel terug te brengen. “Maandenlang heeft het Vogue-team onder leiding van hoofdredacteur Yeliz Çiçek keihard gewerkt aan dit allereerste nummer. Daarin staan joy, connection en celebration centraal. (…) Ons eerste fonkelnieuwe nummer is een ode aan positiviteit”, schrijven de makers.
‘Print, digitaal, social media, video en meer’
Hoofdredacteur Yeliz Çiçek vertelde op de website van Linda.: “Vogue Nederland staat voor mij voor vrijheid, creativiteit en verbinding. Mijn visie is om die waarden tot uiting te brengen door prachtige producties te maken voor een brede waaier aan platforms: print, digitaal, social media, video en meer. De invloed van mode beperkt zich niet tot onze garderobe. Ik kijk ernaar uit om onderwerpen als duurzaamheid, inclusiviteit en empowerment te integreren in het geheel.”
Vogue is internationaal een autoriteit op het gebied van mode, beauty en lifestyle, maar ook een medium dat vrouwen uitdaagt, inspireert en empowert, stellen de makers. “Met een nieuwe redactionele aanpak krijgt elk nummer van Vogue NL een geheel eigen thema. Uniek hierbij is dat ze de fotografie, styling en journalistiek compleet in eigen hand houden.”