Augmented reality en virtual reality betraden de modewereld als esthetische extraatjes. “Maar ze zijn inmiddels hard op weg onmisbare technieken te worden die de toekomst van winkelen en het beleven van modeshows drastisch gaan veranderen.” En nu zet AR ook haar eerste stappen binnen modemagazine Vogue Nederland.
De mei-editie van Vogue, “The Future Issue“, heeft een cover met een AR-filter die je via Instagram kunt activeren. Capitola.Social, een Nederlands pionier op AR- en VR-gebied, ontwikkelde de filter. “Met hun focus op AR voor meerdere social apps zoals Instagram, Snapchat en Facebook ontwikkelen deze meesterbreinen verschillende AR-filters en effecten om mensen op een nieuw niveau te verbinden met merken. En zo ook voor Vogue“, stellen de makers van het magazine.
Breng de Vogue-cover tot leven
Voor de cover van de nieuwe Vogue ging Capitola.Social aan de slag met de Giambattista Valli-jurk die model Lauren Ernwein op de cover draagt. Om te bekijken hoe ze deze tot leven brachten, scan je de QR-code op pagina 24 met je smartphone: “Het is heel makkelijk: richt je camera op de QR-code, open de pop-up, en richt je camera vervolgens op de Vogue-cover. En tadá, you’ve got the magic.”