De internationale Dieline Awards voor het beste verpakkingsontwerp zijn weer uitgereikt. De lijst met winnaars vormt een inspirerende staalkaart voor merkeigenaren.
Dieline is een creatief platform voor de verpakkingsindustrie. Voor haar dertiende editie van de Dieline Awards ontving de organisatie bijna 1.700 inzendingen van over de hele wereld. De in totaal 141 winnaars zijn afkomstig uit 23 landen.
“Samen laten de winnaars goed zien in welke richting de verpakkingsindustrie zich beweegt. Niet alleen met gedurfde en innovatieve ontwerpen, maar ook met steeds meer merken die kiezen voor plastic-vrije materialen.”
Gedurfde en innovatieve ontwerpen
De Dieline Awards worden toegekend in een groot aantal categorieƫn. Zo werd de Best Use of Paper Award dit jaar gewonnen door de verpakking voor Glorious Cannabis, ontworpen door het Amerikaanse bureau Pavement.

Ook is er een prijs voor Designalytics Effectiveness om de financiƫle impact van een goed verpakkingsontwerp te benadrukken. Winnaar GoodPop zag de verkoop van haar ijsjes na een redesign van de verpakkingen met 40 procent toenemen.

De Best in Show Award ging naar Bite, dat een navulbare verpakking voor deodorant uitbracht van glanzend aluminium. Gebruikers schaffen de verpakking eenmalig aan en nemen een abonnement op de navullingen. Bite won hiermee ook de Plastic-Free Innovation of the Year Award.

Kijk voor meer winnaars en inspiratie op het online platform van Dieline.