Deze maand heeft lifestyle magazine Seasons een make-over gekregen. Dat is meteen te zien aan de nieuwste editie: het magazine heeft nu 148 pagina’s in plaats van 100. De cover heeft een luxere uitstraling gekregen, er is een vernieuwd – maar nog altijd herkenbaar – logo én iedere editie krijgt een extraatje.
Fanny Glazenburg is al 9 jaar hoofdredacteur van Seasons. Op de website van uitgever Roularta vertelt ze: “Seasons begon ooit als een magazine voor Gooische vrouwen, met een sterke focus op boerderettes en landelijk leven. In de loop der jaren hebben we een breder scala aan onderwerpen omarmd. Met de nadruk op duurzaamheid, biologisch leven en inspiratie voor wonen, koken en tuinieren.”
Eerder een koffietafelboek dan een tijdschrift
“De nieuwe stijl van onze cover is speciaal ontworpen als aflopende plaat met rustige teksten. Daarmee is het eerder een koffietafelboek dan een tijdschrift, dat echt gezien mag worden! Seasons is altijd een cadeautitel geweest. En dat gevoel is nu nog meer versterkt dankzij de restyling: je geeft hem graag aan jezelf of iemand anders cadeau.”
“En een van de leukste dingen: we voegen nu bij elke editie een cadeautje toe. Het eerste cadeau is een papieren tuinkastje, de volgende cadeautjes zijn accessoires waarmee je hem verder kunt inrichten. En daarna moet je bijvoorbeeld denken aan een boekje met alle tuinklusjes die je het hele jaar door kunt doen of mooie prints om aan de muur te hangen.”