De Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) gaat verder als onderdeel van DDMA. De branchevereniging richt een ‘Commissie Post’ op om ‘een toekomstbestendig postkanaal’ neer te zetten. “We zien zowel bij consumenten als merken een herwaardering van fysieke post.”
DDMA is de branche-vereniging voor datagedreven marketing, service en sales. “Post speelt van oudsher een belangrijke rol in de datagedreven marketingsector. Veel organisaties zien de duidelijke toegevoegde waarde van post naast hun digitale marketingactiviteiten. Tegelijkertijd blijft er publieke aandacht voor het kanaal, zowel op landelijk als gemeentelijk niveau.”
Met de oprichting van de Commissie Post zegt DDMA ‘een toekomstbestendig postkanaal’ neer te willen zetten, “voor consumenten, opdrachtgevers en dienstverleners”. Zoals andere commissies van DDMA zal de Commissie Post qua samenstelling een goede afspiegeling van de markt vormen, met opdrachtgevers en dienstverleners uit alle relevante branches. Er is plek voor zowel voormalige VGP-leden als bestaande DDMA-leden.
Herwaardering van fysieke post
Diana Janssen, directeur DDMA: “Om te kunnen groeien en (potentiële) klanten te bereiken, is het van cruciaal belang dat organisaties verschillende kanalen kunnen inzetten. Post is een van die kanalen. We zien zowel bij consumenten als merken een herwaardering van fysieke post. Met de oprichting van de Commissie Post willen we dit in goede banen leiden en innovatie stimuleren. Ik ben erg blij dat we daarbij versterking krijgen van de jarenlange opgebouwde kennis en ervaring van de VGP-leden.”