Sign & Print Expo, de driedaagse vakbeurs voor de nationale grafimedia- en sign industrie, vindt volgend jaar niet in maart plaats maar op 8, 9 en 10 juni.
De nieuwe datum zorgt volgens de organisatie voor een betere spreiding qua events in het voorjaar. Ook biedt het exposanten tevens de mogelijkheid om vlak na Drupa de nieuwste trends en ontwikkelingen in Gorinchem te tonen.
De bekendmaking van de nieuwe planning gaat gepaard met de lancering van een nieuw thema, met een nieuwe website: “De kunst in de grafimedia- en sign industrie is eindeloos. Druktechnieken, grafische vormgeving, afwerkingsmogelijkheden en allerlei innovatieve toepassingen dragen bij aan vernieuwende, eigenzinnige kunstvormen. Dat is de reden om voor de komende editie te kiezen voor het nieuwe thema ‘museum of visual communication’.”
De nieuwe visual van Sign & Print Expo is geïnspireerd op bekende werken van beroemde kunstenaars, zowel uit het verleden als het heden. Naast het welbekende Louvre zijn kunstwerken van onder andere Michelangelo, Dali, Van Gogh, Banksy en Picasso verwerkt in de visual.
De afgebeelde dame vertegenwoordigt de grafische- en sign industrie middels de CMYK kleuren die karakteriserend zijn voor deze industrie. De dame is opgemaakt in een authentieke kunstvorm die bedacht is door Shepard Fairey, een hedendaagse straatkunstenaar die zich op zijn beurt liet inspireren door het dadaïsme.