Ter gelegenheid van het UEFA EURO 2020 toernooi staan op de etiketten van de Heineken Original flessen in het krat tijdelijk de vlaggen van alle deelnemende landen. Heineken is officiƫle partner van het Europees Kampioenschap.
De bijzondere actie met de etiketten van Heineken is onderdeel van de ‘Enjoy the Rivalry‘ campagne rond het EK. Heineken wordt geschonken in alle stadions, voetbaldorpen en Fan Zones in de 11 gaststeden. Fans worden in de campagne aangemoedigd wedstrijden te kijken, met Heineken als onderdeel van hun wedstrijdritueel. “Waar je ook kijkt, een biertje met of zonder alcohol past daar uitstekend bij. Verantwoorde consumptie staat ook in dit sponsorship centraal, Heineken 0.0 zal een belangrijk onderdeel vormen van alle Heineken-activaties tijdens het toernooi in heel Europa.”
Tot de campagne behoort ook het Holland Heineken Hemd. Dat oranje hemd zit verpakt bij een 9-pack Heineken-blikjes. Opvallend detail: op die verpakkingen staat het jaartal 2020. “Goed gezien! Dit komt doordat deze kartonnetjes al een jaar hebben gewacht om de winkelvloer op te mogen; door COVID-19 konden wij dit vorig jaar niet doen maar wij vonden het zonde om dit weg te gooien!” De verpakkingen bevatten overigens gewoon ‘vers bier’, benadrukt de brouwer.