TikTok steeds belangrijker voor tijdschriften

Het aantal volgers van vrouwenbladen op TikTok groeit fors. Volgers van opiniebladen en dagblad-magazines kiezen steeds vaker voor Instagram. Dit blijkt uit de nieuwste MMA Social Media Monitor.

“Steeds meer vrouwenbladen zijn actief op TikTok en dit werpt zijn vruchten af”, stelt de MMA. “Naast een groei in het aantal accounts op TikTok, groeit ook het aantal volgers snel bij de reeds bestaande accounts van vrouwenbladen. LINDA., Vogue, Cosmopolitan, ELLE, Flow en &C zien het aantal volgers flink toenemen.”

Aandelen per social media kanaal Q1 2025 (bron: MMA)

In de MMA Social Media Monitor is een verschuiving zichtbaar van platformgebruik. Volgers trekken zich terug van X (voorheen Twitter). Het aantal volgers groeit op Instagram, dat steeds vaker gebruikt wordt als nieuwsplatform: “Vooral onder de accounts van opiniebladen en dagblad magazines (nieuwsgerelateerde content en actualiteit) is deze beweging zichtbaar.” Ook LinkedIn wordt steeds vaker gebruikt als nieuwsplatform, blijkt uit de cijfers. Van alle platforms behoudt Facebook het grootste aandeel met 40%.

Top 5 grootste magazinemerken op social media

Miljuschka blijft – over alle sociale kanalen heen – het grootste magazinemerk op sociale media. LINDA. is een plek gestegen en is de nummer 2, gevolgd door vtwonen. Voetbal International en Playboy maken de top 5 compleet. De top 5 magazinemerken hebben allen meer dan een miljoen volgers. Bekijk het volledige overzicht op de website van MMA.

Tijdschriften
Reageren is niet mogelijk.