“Wij geloven dat als je kinderen op de juiste manier bedient, kinderbladen een fijn alternatief kunnen zijn voor het digitale geweld”, stelt Tim Smit in het FD. Hij is directeur en mede-oprichter van De Jonge Lezer, dat uit moet groeien tot dé jeugduitgeverij van Nederland.
De Jonge Lezer maakte vorige week bekend vier jeugdtitels over te nemen van twee andere uitgeverijen: de meisjesbladen Penny en Meiden en de jongensbladen Stoer en Goal. In het FD gaf Smit aan dat hij met de nieuwe uitgeverij om zich heen blijft kijken voor de overname van nog andere kinderbladen. “We hebben de ambitie om door een actieve buy and build strategie dé jeugduitgeverij van Nederland te worden en titels met een duidelijk profiel voor de jeugd onder één dak te brengen”, voegde hij daar in vakblad Adformatie aan toe.
De uitgever wil inspelen op de tendens dat ouders het belangrijker vinden dat hun kind ook offline momenten beleeft, schrijft Adformatie: “Tijdschriften als een welkome afwisseling van de schermdrukte: een moment van rust, focus en ontspanning.”