Succesvolle abri-campagne viert ‘schoonheid van imperfectie’

Begin dit jaar hingen de posters van Hornbach opvallend net-niet-helemaal-perfect in de abri’s. De bouwmarkt noemt de campagne ‘een groot succes’: “Het raakt mensen.”

Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie van Hornbach Nederland, legt uit: “Veel klussers herkennen zich erin. En die herkenning werkt aanstekelijk. Mensen delen massaal voorbeelden van imperfecties uit hun klusprojecten met ons. Op social media zien we dat de slogan ook gebruikt wordt in andere situaties. Bijvoorbeeld door thuiskoks, die tijdens de feestdagen een net-niet-baksel serveerden.”

“Wat je eigenhandig maakt hoeft niet perfect te zijn. Sterker nog: een kleine imperfectie maakt jouw klusproject uniek”, gaat Post verder. “Deze ‘out of home specials’ zijn een ode aan alle klussers die zich steeds weer in het zweet werken en eigenhandig unieke dingen maken.”

De ‘scheve’ abri-posters van Hornbach in Den Haag

De opvallende out of home reclame is het resultaat van een unieke samenwerking tussen exploitanten JCDecaux, Clear Channel en Exterion Media. “Waar de eerstgenoemde voor het concept tekende, is de campagne dankzij samenwerking met de andere twee partijen tot een succesvolle uitwerking gekomen.” Met een bestickering hebben zij de posters ogenschijnlijk uit de abri laten hangen.

Buitenreclame

Plaats een reactie