Sterk merk in nieuw jasje

Met de bekendheid van ‘Melkunie’ zit het dankzij Peer Mancini wel goed – ‘Ik zei nog zo, geen bommetje’. Om de merkvoorkeur nu verder uit te bouwen verschijnen deze maand de eerste pakken met een nieuw design in de schappen.

Vakblad MarketingTribune sprak met Steven de Cleen (creative strategy director bij ProudDesign) en Carlijn Hensing (marketingmanager Melkunie bij Arla Foods) over de nieuwe visuele identiteit. Hensing vertelt: “De wereld verandert snel met aangescherpte behoeften en meer concurrentie, dus een nieuwe stap was nodig. Het Melkunie-merk was altijd al een toegankelijk, optimistisch, eigenzinnig merk en het nieuwe design is eigentijds en draagt dat karakter nog beter uit.”

Nieuwe Melkunie verpakkingen
Nieuwe Melkunie verpakkingen

 

De Cleen legt uit: “Om de eigenheid en toegevoegde waardes van het merk en producten duidelijk te maken hebben wij een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld, waarin de merk- én ‘melk’-waardes duidelijker naar voren komen. In deze aanscherping staat het ongecompliceerd genieten centraal, met de cirkel – een positieve oervorm – als middelpunt. De productnaam in de cirkel vormt een sterk focuspunt, van groot belang op het drukke zuivelschap.”

Lees het complete artikel in MarketingTribune.

 

Verpakkingen

Plaats een reactie