De helft van het totaal aantal volgers van magazinemerken komt inmiddels via de content based platformen zoals Instagram, Pinterest, Youtube en TikTok. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van de MMA Social Media Monitor die elk kwartaal wordt gepubliceerd.
“Het aantal volgers blijft groeien op deze platformen, waarbij het aantal volgers op TikTok het snelst groeit”, aldus de MMA. “Het aantal volgers op TikTok groeide in het derde kwartaal 2024 met 9%. Het aantal volgers op Instagram en Youtube nam met 2% toe, Pinterest met 1%.In het derde kwartaal 2024 bleef het aantal volgers op Facebook en X stabiel.”
“Facebook heeft nog altijd het grootste aandeel met zo’n 10 miljoen volgers van magazinemerken, gevolgd door Instagram met ruim 8 miljoen volgers. Het aantal volgers van magazinemerken op TikTok is inmiddels groter dan het aantal volgers op Pinterest en is het miljoen gepasseerd”, schrijft de MMA.
Top 5 grootste magazinemerken
Miljuschka blijft – over alle sociale kanalen heen – het grootste magazinemerk op sociale media, gevolgd door vtwonen, LINDA., Playboy en Voetbal International. “Deze magazinemerken hebben allen meer dan een miljoen volgers”.