Social media-bereik van magazinemerken blijft groeien

Het aantal volgers van magazinemerken op social media-platformen steeg in het eerste kwartaal van 2021 met 2 procent ten opzichte van een kwartaal eerder. Met name tuinbladen zijn snelle groeiers, blijkt uit de MMA Social Media Monitor.

De sociale kanalen van de magazinemerken komen volgens de Monitor in totaal op 20,4 miljoen volgers: “In het eerste kwartaal van 2021 is het aantal volgers op Pinterest en Instagram het snelst gegroeid (beiden +3%). Het aantal volgers op Youtube en TikTok groeit in het eerste kwartaal respectievelijk met 2% en 1%. Het aantal volgers op Facebook en Twitter is stabiel.”

MMA Social Media Monitor, eerste kwartaal 2021

Uit de Monitor blijkt dat tuinbladen snel aan populariteit winnen: “Gardeners’ world (+16%), Seasons (+8%), Groei & Bloei (+7%), Landleven (+6%) en Roots en Home&Garden (beiden +5%) zijn merken waarbij het aantal volgers flink toeneemt. Vooral het aantal volgers op Instagram, Pinterest en Youtube stijgt sterk.” De top 5 van meest populaire magazinemerken op social media (overall) is volgens MMA onveranderd en ziet er als volgt uit: Playboy, vtwonen, LINDA, Voetbal International en GTST Magazine.

MMA Social Media Monitor

Met de MMA Social Media Monitor wordt op overkoepelend niveau een beeld verkregen van magazinemerken op social media. Het rapport geeft inzicht in het totaal aantal likes/followers van magazinemerken per kanaal en het aandeel van elk sociaal netwerk binnen de magazine media branche. De Monitor verschijnt elk kwartaal. In de monitor worden momenteel 141 magazinemerken gemeten.

Tijdschriften

Plaats een reactie