Mieke van Deursen, topvrouw van modeketen Shoeby nam gisteren de Folder Vakprijs 2018 in ontvangst. De prijs werd uitgereikt aan het eind van het Brievenbusreclame congres in de Westergasfabriek te Amsterdam.
De folder van Shoeby werd door de jury beoordeeld als “eigenzinnig, smaakvol en modisch”. Mieke van Deursen, die de prijs in ontvangst nam, is de drijvende kracht achter Shoeby, een keten van 220 winkels en een website. Van Deursen gelooft in de kracht van fysieke winkels, folders én direct mail. In de laatste categorie verstuurt ze gepersonaliseerde mailings op basis van data over haar klanten. Van Deursen: “Ik weet alles van mijn klanten.”
De Folder Oeuvre-prijs ging naar Intratuin, omdat het concern jarenlang consequent en consistent met folders adverteert en tegelijkertijd telkens opnieuw te verrassen. De Runner Up, een aanmoedingsprijs voor het meestbelovende nieuwe folder, ging naar Flying Tiger Copenhagen, een Deense keten van designwinkels.