“Vertrouwde media als magazine- en nieuwsmedia zorgen bij alle typen reclamecampagnes voor betere resultaten”, schrijft MMA. “De adverterende merken krijgen meer bekendheid, een beter imago en meer conversie”. Dat blijkt uit een nieuwe bronnenstudie van Trust in Media.
Volgens een nieuwe whitepaper hebben campagnes in magazine- en nieuwsmedia een meerwaarde bij het creëren van naamsbekendheid. “De merken en de advertenties worden beter herkend en herinnerd. Ook neemt de betrokkenheid van de consumenten toe en realiseert het adverterende merk een betere breinpositie”.

“Bij het ‘merkenbouwen’ hebben vertrouwde media veel potentieel. Reclame in magazine- en nieuwsmedia heeft een positieve invloed op de likeablity en de prijsperceptie. Verder dragen deze mediakanalen sterk bij aan het vertrouwen in de adverterende merken”.
Meer clicks, meer bestellingen en hogere omzet
“Aanvullend zorgen de vertrouwde media voor een sterkere omzetimpuls. Hiervoor is bewijs gevonden in diverse mediastudies.” De bevindingen laten zien dat reclame in deze media leidt tot aanzienlijk meer clicks, bestellingen en een hogere omzet.