Readification – een interactieve spelvorm die het leesplezier onder jongeren aanwakkert – is begin deze maand bekroond met twee SponsorRingen. Het CPNB is trots op het winnen van brons in de categorie Maatschappij en goud in het specialisme Innovatie.
Readification is een project van de Leescoalitie dat is ontwikkeld en gelanceerd in samenwerking met gameproducent Ubisoft, 2Basics en NBD Biblion, legt CPNB uit. “Dankzij dit project komen nog meer jongeren in aanraking met literatuur in een interactieve spelvorm. Door deze geheel nieuwe vorm van leesbevordering wordt het leesplezier van jongeren aangewakkerd. Maar liefst vier op de tien jongeren werden sinds de lancering door Readification gestimuleerd om meer te gaan lezen.”
De SponsorRingen worden uitgereikt door Stichting SponsorRing. De SponsorRing is de vakprijs voor beste sponsorcases die jaarlijks wordt uitgereikt in vier categorieën: Sport, Cultuur & Entertainment, Media en Maatschappij. Nieuw dit jaar zijn de vijf specialismen waarin gouden prijzen worden uitgereikt: creativiteit, innovatie, PR-inhaker, business case en sponsorplatform.