Print dood? Met printmagazines kan je nog steeds een goede boterham verdienen!
Maar dan moet het wel anders dan voorheen. Dat bewijzen de drie uitgeverijen die centraal stonden in de eerste versie van het Magazine Media Café, voorheen bekend als Bladen in De Balie.
De laatste twee sessies van toen nog Bladen in De Balie voor de zomer waren gewijd aan digitale updates. Nu stond print centraal. Meer zeker geen old school print.
Daar waar andere uitgevers afscheid nemen van printtitels en steeds meer focussen op online en mobiel, nemen deze uitgevers bestaande titels over en bouwen die uit tot mediamerken.
Reacties
Henk Gianotten
Nog een voorbeeld is Flow dat nu o.a. bij de AKO en Bruna in de schappen ligt. Met een heel bijzondere bijlage waar de drukkers en binder veel eer aan behaalden. Grote variatie aan inhoud en een nog grotere variatie aan vormgeving. Een complexe klus voor de productie maar een beleving die via het scherm niet valt te realiseren. Ik begrijp ook wel dat het een nichemarkt is maar in dit geval wel een hele grote. Volgens de uitgever is hier print leidend en de site minder belangrijk.