Print scoort prima op relevantie, aandacht en vertrouwen

Uit nieuw consumentenonderzoek blijkt opnieuw dat gedrukte media onmisbaar zijn voor adverteerders. Kranten en tijdschriften kunnen op hoge waardering rekenen als het gaat om relevantie, aandacht en vertrouwen.

Mediabureau Havas Media presenteert de resultaten van haar periodieke Media Update onder de titel Meaningful Media. “We zien dat print media hoog scoren op relevantie. Magazines en kranten leveren maatwerk waardoor de lezer het gevoel heeft dat ook de advertenties voor hem of haar bestemd zijn.”
Sociale media en online video’s volgen vlak daarna, omdat adverteerders daarmee aan ‘hypertargeting’ kunnen doen. Toch zet het bureau hier kanttekeningen bij: 39% van de respondenten vindt gepersonaliseerde advertenties ‘griezelig’ en 65% krijgt er het gevoel van dat ze op internet voortdurend in de gaten worden gehouden. Havas zegt daarom liever naar alternatieven te zoeken.

Kranten en magazines scoren hoog op ‘relevantie’ (Bron: Havas)

Televisiereclames staan bovenaan het lijstje in de categorie ‘opvallen’. Maar kranten en tijdschriften gaan toch weer ruim aan kop bij de vraag in welk medium advertenties op ‘volledige aandacht’ mogen rekenen. Ook de betrouwbaarheid van advertenties in print media wordt door consumenten hoog aangeslagen. Kranten staan op de eerste plaats, gevolgd door televisie, en magazines op de derde plek.

Kranten Tijdschriften

Plaats een reactie