Na de start van Print Pakt op 1 juli dit jaar telt de website op 31 december 126 artikelen, verdeeld over dertien verschillende typen drukwerk.
In december werden er twee categorieën toegevoegd: ‘Kalenders’ en ‘Ook print’. Elke verzameling kent zo’n bakje ‘diversen’. Omdat niet alle print in een hokje past, hebben we ook zo’n hoekje op de website ingepast.
Bovendien is de introtekst van Print Pakt scherper geformuleerd, waardoor mogelijke misverstanden over doel en inhoud van de campagne vermeden kunnen worden.
Op 12 december vond bij Veldhuis Media te Raalte een sessie plaats met Oscar Jager Jörgen Rietveld, Jeroen Balke, Ed Boogaard, Leon van Velzen en Wolfgang Gielissen. De belangrijkste aanbevelingen van het team:
• Formuleer de doelen van Print Pakt veel scherper.
• Werk een gedegen visie uit.
• Zorg voor meer regie bij het KVGO. Vertel één verhaal.
• Draag PP met veel meer enthousiasme uit.
• Betrek de KVGO-leden (creatieve bedrijven) veel intensiever bij de campagne. Niet alleen meedenken, maar ook bij het produceren van materiaal.
• Benadruk de grootte van de bedrijfstak.
• Laat zien dat we in een hightech industrie werken.
• Wees niet te defensief. Vertel het eigen verhaal.
• Stel een toolbox beschikbaar met daarin materiaal waar iedereen mee aan de slag kan gaan.
• Zet twintig steekhoudende argumenten waarom PP op een rij.
• Organiseer een Open Dag met alle grafische bedrijven in NL. Geef de bezoekers een PP-loep mee.
• Maak met enige regelmaat een papieren nieuwsbrief.
Met deze & andere suggesties gaan we 2015 aan de slag. Blijf Print Pakt volgen, kom met suggesties & ideeën. Want ook komend jaar geldt dat Print Pakt niet gaat over de keuze voor drukwerk of tegen digitaal, maar over de vraag wat de beste, doelmatigste, creatiefste en duurzaamste manier van communiceren is.
Reacties
Michiel
Klinkt als een goede insteek voor 2015! Ben benieuwd naar de ontwikkelingen. Leuk ook dat het nu mogelijk is om te reageren op jullie site.