Toonaangevende, Amerikaanse glossy’s snappen dat hun titels alleen levensvatbaar zullen zijn als ze digitale versies blijven combineren met print.
Toekomst glossy’s
Glossy’s als Elle, InStyle, W Magazine, Teen Vogue en Allure werken hard aan een update van lang bestaande tijdschriften. Ze snappen dat hun glossy’s ‘smartphone-proof’ moeten worden. Maar ze zijn er ook van doordrongen dat hun titels online niet buiten de aloude printtitels kunnen. Tijdens de jaarlijkse conferentie “How to Make It in Fashion” dat deze maand in New York City plaatsvond, waren vier editors van deze glossy’s het erover eens dat digitaal en print onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en blijven.
Verhaal vraagt om specifiek medium
W Magazine’s Digital Editorial Director Sarah Leon zegt dat bij W Magazine altijd een verhaal het beginpunt is. “We kijken daarna pas welk medium het geschiktst is voor dat verhaal. Zo gebeurt het dat de social media manager aan de slag gaat met een idee dat uiteindelijk in de geprinte titel komt.”
InStyle’s Site Director Ruthie Friedlander zegt dat zij veel overlegt met het printteam over hoe een idee het beste kan werken in print, en hoe ze het in een andere vorm ook online kunnen gebruiken. Zij benadrukt: “Een verhaal dat op papier verschijnt, moet er anders uitzien, ruiken en voelen dan als je het online bekijkt.” Verschillende media leveren verschillende leeservaringen op.