Print bereikt miljoenen mensen

De twee grootste kranten van Nederland, het Algemeen Dagblad en De Telegraaf, bereiken met hun gedrukte edities elke dag ieder meer dan 1 miljoen mensen. En print magazines bereiken in totaal 10,6 miljoen mensen.

Uit vorige week gepubliceerde bereikcijfers van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) blijkt dat het AD een bereik heeft van 1,123 miljoen mensen, gevolgd door De Telegraaf met 1,049 miljoen. De Volkskrant staat op de derde plaats met 665 duizend, en NRC Handelsblad/nrc.next komt op 426 duizend.

Het bereik van print magazines blijft onveranderd hoog, constateert de Magazine Media Associatie (MMA) op basis van de recente NOM-cijfers. Er zijn zelfs stijgingen zichtbaar: “Vooral magazines in de categorieën vrouwen, jongeren en reis & recreatie zien het bereik stijgen”.

Print magazines bereiken in totaal 10,6 miljoen mensen: “Dit is 72% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder. Vrouwen, 50-plussers en welstandigen zijn de meest heavy magazine lezers.”

Volgens MMA zagen de titels Muze (+16%), Girlz (+15%), Jan (+8%), Wonen Landelijke Stijl (+16%) en Royalty (+ 6%) het bereik het sterkst toenemen. “De top 5 van magazines met het hoogste bereik zijn Kampioen (4,4 miljoen), Donald Duck (1,5 miljoen), Libelle (1,4 miljoen), LINDA. (1,1 miljoen) en Privé (0,9 miljoen).”

(Beeld: DPG Media magazines)

Kranten Tijdschriften

Plaats een reactie