PostNL, zakenpartner van het KVGO, ondersteunt – net als vorig jaar – de Op de kaart actie tijdens Print Pakt Live op de Dutch Design Week in Eindhoven. Een extra aansporing voor KVGO-leden om hun beste beentje voor te zetten bij het ontwerp en de productie van de kaarten.
Print Pakt daagt alle KVGO-leden uit om een prachtig setje kaarten aan te leveren met een mooi, inspirerend en liefst verrassend ontwerp. Uitgevoerd met bijvoorbeeld speciale inkten, een fraaie veredelingstechniek of op bijzondere papiersoorten. Welgemeend advies: begin er snel aan en laat weten dat u meedoet.
De voorkant is nadrukkelijk bedoeld als inspiratiebron (en dus niet als reclame-uiting), waarmee u ontwerpers op nieuwe ideeën brengt over grafische mogelijkheden. (De ervaring leert dat een opvallende bedrijfsnaam of ongeïnspireerd ontwerp op weinig waardering van de bezoekers kan rekenen.)
Op de achterkant licht u de gebruikte techniek of papiersoort kort toe (in maximaal 90 woorden) en vermeldt u uiteraard uw adresgegevens, zodat de geïnteresseerde DDW-bezoeker weet waar hij of zij de makers kan bereiken.
Let op! Het doel van alle activiteiten tijdens Print Pakt Live is het promoten van creatieve grafische producten ter inspiratie van een veelzijdige publiek – voor louter commerciële verkoopverhalen is dit niet de juiste plek.