Het initiatief ‘Reclame voor Horeca’ biedt het bedrijfsleven de mogelijkheid om bij verschillende cafés en restaurants op zogeheten A-locaties te adverteren met posters achter het raam: “Goedlopende organisaties en de verlieslijdende horeca kunnen elkaar op deze manier helpen”.
De actie is een initiatief van Tosti Creative – een creatief bureau met ook een horeca-tak met twee horecazaken. “We staan dus met één been in een vakgebied waar het goed mee gaat, en met het andere been in een branche die op instorten staat. (…) Dat bracht ons op het idee om die twee samen te brengen: de een kan de ander steunen.”
Alle horecazaken kunnen gratis meedoen aan de posteractie en ze krijgen een vergoeding per advertentie. “Supermarkt Dirk van den Broek is de eerste adverteerder die bij het initiatief is aangesloten. Dirk steunt momenteel negen zaken, in ieder geval tot aan de opening van de terrassen.”
Het initiatief duurt ‘zolang het nodig is’: “We zien deze actie echt als een tijdelijk (extra) middel om de crisis door te komen. Zodra de horeca weer op eigen benen kan staan stoppen we ook met deze actie.”