Restaurantketen Pizzahut presenteerde deze zomer een speciale actie: haar pizzadoos kan met een paar simpele handelingen worden omgebouwd tot een filmprojector.
De dozen waarin Pizzahut haar specialiteit thuisbezorgd bevatten een element dat er voor zorgt dat het deksel de pizza niet raakt. Voor de actie in Hong Kong werd dit element zodanig aangepast, dat het een lens en een smartphonehouder bevatte.
De lens kan eenvoudig in een voorgestanste uitsparing in de doos worden geschoven. Door een smartphone op de juiste wijze in de doos te plaatsen, wordt het beeld op de muur geprojecteerd. Een QR-code op de pizzadoos biedt toegang tot speciaal geselecteerde films.
Reacties
Erik Willemsen
We kennen de pizzadoos als sinds jaar en dag. Film kijken, voetbal, even iets makkelijks bestellen….pizza. Het product an sich blijft in tact (de pizza), de verpakking biedt het onderscheidend vermogen. Innovatief! Welke groeistrategie van Ansoff wordt gebruikt? Da’s een leuke hé? Geweldig voorbeeld hoe Print kan Pakken. Deel ‘m met genoegen. Succes allen.
Debusschere Kristof
Hallo
Ikzelf en de rest van mijn gezin komen graag eens van jullie pizzabuffet smullen ofwel eens een pizza’s bestellen!
Nu ik dit filmpje zag dacht ik waarom heb ik dit nooit geweten of gezien!!
Misschien is dit niet uitgebracht regio Roeselare maar dit zou ik toch wel eens willen ontdekken die pizzadoos met lekkere pizza en één filmpje zien….
Hopelijk doen jullie dit nog eens terug!!
één trouwe klant