Pizza Hut gebruikt augmented reality (AR) om van de thuisbezorgde pizzadoos een interactief spelletje Pac-Man te maken. De Amerikaanse pizza-keten lanceert daarmee een nieuwe campagne onder het motto van ‘newstalgia’: nostalgie in een modern jasje.
Amerikaanse pizza-bestellers kunnen de pizzadoos-game activeren door de QR-code te scannen. Daarna richten ze hun smartphone op het deksel van de doos. Het daarop gedrukte Pac-Man doolhof komt via augmented reality tot leven waarna het spel van start gaat. Spelers kunnen hun score doorgeven via Twitter met de hashtag #PizzaHutARcade om kans te maken op een echte Pac-Man speelkast voor thuis.
Pizza Hut grijpt met de campagne terug op de herinneringen die het publiek heeft aan een bezoekje in de jaren ‘80 aan een van de befaamde pizza-restaurants. De rood-wit geblokte tafelkleedjes, rode bekers, lampen in Tiffany-stijl horen net zo bij Pizza Hut-nostalgie als het ter plekke spelen van klassieke videospelletjes, zoals Pac-Man.