Deze zomer Piet Parra-tas vol literatuur in de boekhandel

De campagne Zomerlezen genereert dit jaar extra zichtbaarheid voor literatuur. De initiatiefnemers brengen een door Piet Parra ontworpen tas vol literatuur-goodies op de markt.

De Literaire Uitgeversgroep en Stichting CPNB brengen deze zomer in samenwerking met het Nederlands Letterenfonds een speciale tas met literatuur op de markt. De tas – dit jaar met een uniek design van de Nederlandse kunstenaar Piet Parra – is gevuld met een vertaalde literaire roman, een literair debuut én kortingsbonnen voor een geselecteerd aantal literaire titels van Nederlandse bodem.

Speciale Piet Parra-tas gevuld met literatuur

“Nieuwe stemmen én vergeten klassiekers in de literatuur verdienen een podium. Daarom lanceren de Literaire Uitgeversgroep en de CPNB in samenwerking met het Nederlands Letterenfonds een tas met twee literaire werken. Die is vanaf 18 juni voor € 24,99 verkrijgbaar in de boekhandel”, aldus de initiatiefnemers.

Het literaire debuut is de verhalenbundel Het gore lef van Sarah Arnolds (uitgeverij Das Mag). De geselecteerde klassieker is De vrouw van Martin Guerre van Janet Lewis (uitgeverij Cossee). De komende drie jaar is er elk jaar een nieuwe tas met uniek design en daarin twee literaire parels verkrijgbaar.

Ontwerp door Piet Parra

Parra staat bekend om zijn surrealistische personages en het opvallende gebruik van felle kleuren, aldus het CPNB. “Zijn vroege werk verkende levendige handgetekende letters en humor, en is in de afgelopen jaren geëvolueerd naar meer gelaagde abstracte interpretaties van zijn kernfiguren. Hij is een gerespecteerd multimediakunstenaar, met solotentoonstellingen in Azië, de Verenigde Staten en Europa. Parra is medeoprichter van cultkledinglabel ByParra en werkte eerder samen met merken als Nike, Vans en Patta. Hij woont en werkt in Amsterdam.”

Boeken
Reageren is niet mogelijk.