Op de deurmat is het rustiger dan in een e-mailbox. Dus een direct mail valt normaal al veel meer op dan een e-mail. En nu blijkt uit het onderzoek van MetrixLab in opdracht van PostNL dat gepersonaliseerde direct mail nóg meer aandacht trekt. Het houdt die aandacht ook langer vast en zet die vervolgens om naar actiebereidheid.
PostNL stelt op basis van het onderzoek: “Ontvangers bekijken een gepersonaliseerde direct mail gemiddeld 43% langer. Zo blijkt de leestijd ook significant toe te nemen: van 7,2 naar 10,9 seconden. Personalisatie zorgt er ook voor dat de boodschap beter blijft hangen. Bij direct mail zonder personalisatie herinnert 27% van de deelnemers het merk spontaan en 53% als ze hierbij worden geholpen. Die percentages nemen bij veel personalisatie nog verder toe. Maar liefst 31% van de deelnemers aan het onderzoek herinneren zich het merk spontaan. En zelfs 59% herinnert zich het merk wanneer de uiting gepersonaliseerd is.”
“Hoe persoonlijker je in je communicatie bent, hoe meer de ontvanger van je boodschap zich aangesproken voelt. Daarmee verhoog je de kans dat de ontvanger overgaat tot een aankoop en nog eens bij je terugkomt. Klantdata en personalisatie op basis van deze data doen er toe. Daar zijn de experts, ervaringsdeskundigen en onderzoekers het unaniem over eens. Als je je direct mail personaliseert en zo ook relevanter weet te maken voor je doelgroep, heeft dat een positief effect op de resultaten.”
Download voor meer informatie over het onderzoek de whitepaper bij PostNL.