Bij het KVGO in Amstelveen zijn de eerste dozen met ‘Op de kaart’ drukwerk afgeleverd. Een greep uit de inzendingen.
De kaarten zullen worden uitgedeeld tijdens Print Pakt Live aan geïnteresseerde bezoekers van de Dutch Design Week die eind deze week in Eindhoven van start gaat.
Elk grafisch bedrijf kan zijn vakmanschap tonen tijdens DDW – zelfs als je niet naar Eindhoven komt. In de expositieruimte van Print Pakt Live bevindt zich een inspiratiedisplay met ansichtkaarten die bezoekers van het evenement kunnen meenemen.
Print Pakt daagde grafische bedrijven uit om ook een prachtig setje kaarten aan te leveren met een mooi ontwerp. Uitgevoerd met bijvoorbeeld speciale inkten, een speciale veredelingstechniek of op bijzondere papiersoorten.
De voorkant is nadrukkelijk bedoeld als inspiratiebron (en dus niet als reclame-uiting), waarmee je ontwerpers op nieuwe ideeën brengt over grafische mogelijkheden. Op de achterkant vind je de gebruikte techniek of papiersoort en de adresgegevens van de makers.
MDMX
Jij kan dit beter! Wat moet je doen? MDMX betrekt ontwerpers nadrukkelijk bij het maken van drukwerk. “Ga naar www.facebook.com/hallo.mdmx en stuur een eigen ontwerp in. Het beste idee wordt uitgevoerd door een MDMX productiebedrijf. Als pop-up bureau voor creatieve toepassingen verbinden wij designers en grafische partners. MDMX is een bijzonder netwerk van specialisten die creatief samenwerken. Het begint met een simpel hallo@mdmx.nl.
Opmeer
Drukkerij Opmeer uit Den Haag – niet voor niets de stad van Couperus – zet drukwerk in als stille verleider. “In een opportunistische jacht naar publiek lig je – heel stilletjes op de loer – te wachten op de nietsvermoedende voorbijganger. Totdat een toevallig persoon ineens oog-in-oog komt te staan met jouw schitterende ontwerp. In een reflex verras je en sla je toe. Met onze flexibele droge metallic inkt, voeg je net die sprankeling toe die jouw ontwerp een echte blikvanger maakt.”
Koopmans drukkerij
Argentijns 3D topdesign komt van Koopmans drukkerij uit Zwaag. “Dit is geen gewone vogel. Carolina Silvero en Juan Nicolas Elizalde, twee Argentijnse ontwerpers van wereldfaam, creëerden deze bijzondere specht voor Koopmans’ drukkerij. Als symbool voor de creatieve vogels in Zwaag.”
Drukkerij Hazenberg en Bergman
Drukkerij Hazenberg en de Bergman Media Groep sloegen de handen ineen bij de productie van een optisch 3D-kaart. “Deze 3D-kaart is met behulp van een speciale optische folie in combinatie met hiervoor ontwikkelde software gerealiseerd. De folie bestaat uit glasheldere microlensjes met unieke vergrotingseigenschappen. De software genereert diverse patronen en effecten die achter de lensfolie worden gedrukt. Dit creëert het optische 3D diepte effect dat in meerdere dieptelagen kan worden opgebouwd. Diverse toepassingen zijn mogelijk. Denk aan promotioneel werk (POS, hanglabs, vloermatten), kaarten (financieel, loyaliteit, gaming, postcards), verpakkingen (luxe, brand, sportartikelen.), waardedocumenten (anti-namaak, veiligheid), stationery (boekomslagen, linialen, agenda’s) of interieur (wanddecoratie, kamerscherm).
Grafische Groep Matthys
De Grafische Groep Matthys laat drukwerk voor zichzelf spreken. De mededeling ‘Inline coldfoil’ vertelt samen met de afbeelding het hele verhaal.
Zodra er meer kaarten arriveren, volgt een update.