Nieuwsplatform NU.nl maakte afgelopen maand de stap naar papier met de uitgave van twee nieuwe printspecials: het NUjunior Funboek en het NUsport-jaarboek Dit is het sportjaar 2019. NU.nl wil op deze manier “nog interessanter worden voor zowel lezers als adverteerders”.
Gert-Jaap Hoekman, de hoofdredacteur van NU.nl, stelt: “Wij snappen natuurlijk dat ouders hun kinderen ook graag offline bezig zien. Reden om ook met een nieuw tijdschrift te komen: het NUjunior Funboek. Geen huiswerk, maar een lekker dik tijdschrift voor nieuwsgierige kinderen. Vol met quizzen, spellen en testen, zoals ‘Herken jij nepnieuws?’.”
In het 172 pagina’s dikke jaarboek van NUsport Dit is het sportjaar 2019 wordt uitgepakt met de mooiste foto’s van dé sportmomenten van 2019. Verder biedt het magazine “prachtverhalen over topsporters als Virgil van Dijk en Frenkie de Jong, interviews met en bijzondere portretfoto’s van onder andere Sportman van het Jaar Mathieu van der Poel, Vivianne Miedema, Sportvrouw van het Jaar Sifan Hassan en Maarten van der Weijden.”
Het Jaarboek en het Funboek stellen NU.nl in staat beide doelgroepen ook offline te bereiken, aldus de uitgever. “Door deze lancering spreekt NU.nl een nog breder publiek aan waardoor beide merken nog interessanter worden voor zowel lezers als adverteerders.”