Om folders te blijven ontvangen zegt 60 procent van de ondervraagden in een recent onderzoek een ‘Ja-Ja sticker’ op zijn brievenbus te willen plakken. De papieren folder blijft dus nog onverminderd populair.
Vakblad MarketingTribune schrijft op basis van het onderzoek door Q&A Insights & Consultancy dat 85% van de 858 ondervraagden wel eens een folderpakket op de deurmat vindt: “80% van alle ondervraagden leest deze folders ook.”
De papieren reclamefolder verleidt mensen tot een bezoek aan de winkel: “63% geeft aan dat de papieren folder een aankoop in een fysieke winkel stimuleert. Voor online folders is de stimulans om online of fysiek te kopen kleiner, maar dit percentage neemt de afgelopen vier jaar wel toe”, schrijft het vakblad: “Het feit dat digitale folders altijd én eerder beschikbaar zijn, zorgt ervoor dat de online reclamefolder de laatste jaren aan populariteit wint.”
Q&A voerde haar jaarlijkse folder-onderzoek uit onder 858 consumenten in voorbereiding op de Beste Folder Awards 2020.