Onderzoek naar mediagedrag consumenten

Als mediabedrijf doet DPG Media Magazines (voorheen Sanoma) continu onderzoek naar het gedrag van de Nederlandse consument. Ze herhaalde onlangs een onderzoek naar welke invloed het coronavirus heeft op het (media)gedrag van de Nederlandse consument, zodat er een goede vergelijking valt te maken met de beginfase van het coronavirus.

De belangrijkste conclusie luidt opnieuw: “Men besteedt tijdens het coronavirus extra tijd aan mediagebruik. Ter ontspanning of juist om op de hoogte te blijven van de actualiteit. Het nieuws wordt, na vijf weken coronavirus, nog steeds extra intensief gevolgd (70%).” Van de respondenten besteedt 71% meer dan 30 minuten extra aan gedrukte magazines, en 73% besteedt eveneens meer dan een half uur extra aan papieren kranten. DPG Media Magazines ziet ook nog steeds een stijging in de losse verkoop van magazines.

Klik voor de volledige infographic

Ook het online winkelen neemt toe in de afgelopen drie weken (+7%): “Populaire categorien in e-commerce zijn o.a. zwembaden, skeelers, webcams, tuinplanten en gewichten.”

Kranten Tijdschriften

Plaats een reactie