Op woensdag 27 maart vanaf 17.00 uur staat Sign & Print Expo in de Evenementenhal Gorinchem in het teken van omnichannel-communicatie. In zijn presentatie benadrukt Alex Kunst, alias Mr Print Pakt, het belang van het belangrijkste ingrediënt: print.
Na zijn presentatie is Mr Print Pakt dagvoorzitter van het avondprogramma op de beurs in Gorinchem. De sprekers gaan in op het thema: “Omnichannel communicatie: de visuele overtuigingskracht.” In de moderne wereld draait alles om meer merken, meer kanalen en meer devices. We leven in een multichannel-wereld, waarin het een uitdaging is om de aandacht van de consument te krijgen en vast te houden.
Omnichannel communicatie is een bekend begrip voor vele bedrijven die zich realiseren dat klanten steeds hogere verwachtingen krijgen. Online- en offline communicatie versterken elkaar, waardoor de waarde van offline media nog steeds stijg – niet ondanks de invloed van het internet, maar juist dankzij de invloed van het internet. Binnen de zogeheten omnichannel communicatie speelt de visuele overtuigingskracht een belangrijke rol.
Gangmaker
Om 17.00 uur trapt Mr Print Pakt af met de presentatie “Print, de gangmaker voor omnichannel communicatie.” Print is het belangrijkste ingrediënt van een succesvolle omnichannel-strategie. Uit talloze onderzoeken blijkt dat drukwerk enorme kansen biedt om te zorgen voor betrokkenheid, online traffic en conversie bij de doelgroep.
Print maakt de communicatiemix compleet, mits we creatief omgaan met de beschikbare technologie. Mr Print Pakt is actief voor de campagne Print Pakt, een initiatief van het KVGO.
Visuele communicatie
Om 17.30 uur is het de beurt aan Sander Kalkman, marketing- & communicatiespecialist van Foleon. Kalkman vertelt over “visuele communicatie in een wereld vol smartphones.” Hoe kan de combinatie van print en digital content naar een hoger niveau tillen? Aan de hand van enkele inspirerende cases bespreekt Sander Kalkman de evoluerende rol van print in een wereld vol smartphones.
Direct mail
Richard van Hoorn gaat vanaf 18.00 uur in op het onderwerp “Kunstmatige intelligentie om het effect van direct mail te vergroten.” Van Hoorn is als publicist en consultant een bekende naam in de grafische industrie. Daarnaast is hij specialist in data-analyse, onder meer voor de retailmarkt.
Dankzij zijn uitgebreide ervaring in meerdere disciplines, kan Van Hoorn precies uitleggen waar de kracht ligt bij massale individuele communicatie. Dit wordt mogelijk gemaakt door kunstmatige intelligentie. Slimme algoritmes van kassadata tot printstraat – Richard van Hoorn neemt u mee in de wereld van datascience en laat zien wat het voor printbedrijven oplevert.
Opnieuw uitvinden
Eric Kickert, CEO van Peecho, legt uit waarom print nog steeds groeit. Het printproduct werkt nog steeds perfect werkt, maar dat de rest van de industrie toe was aan disruptie. Nu de sector zichzelf ‘her-uitvindt’ zijn de mogelijkheden ongekend. Peecho is een platform dat het mogelijk maakt om volledig automatisch vanaf elke interface printproducten te verkopen. Eric heeft een achtergrond in Aerospace engineering en is vervolgens als strategieconsultant aan de slag gegaan tot hij in online innovatie terecht kwam.
Augmented Reality
Vanaf 19.00 uur is het de beurt aan Arjan Leest, strategisch directeur bij reclamebureau Cogonez en oprichter van het kennisplatform Mixed & Augmented. In zijn presentatie, getiteld “Print komt tot leven met Augmented Reality,” vertelt Leest dat digitale innovatie die print en sign sterker maken. Bedrijven als Google en Apple voorspellen dat Augmented Reality net zo belangrijk voor ons gaat worden als onze smartphone. Hoogste tijd dus om u hier alles over te vertellen én te laten zien.
Adobe-tools
Voor vormgevers, dtp’ers en andere creatieven is de sessie van Rob de Winter (DWM Trainingen) extra interessant. Rob de Winter laat aan de hand van een mooie case zien hoe hij diverse Adobe-tools heeft ingezet voor de huisstijl-restyle van een energieleverancier. Daarbij was onder meer behoefte aan een kolossale set symbolen en iconen, plus diverse geanimeerde varianten van infographics.
Rob vertelt hoe dit in zijn werk is gegaan en toont hoe nieuwe functies in software zoals Adobe Illustrator en Animate daarvoor prima bruikbaar zijn. Daarnaast laat hij je ook zien hoe je werkt met Adobe CC Libraries, de slimme aanpak voor het gezamenlijk werken aan projecten en met huisstijl-materialen.
Peter Villevoye
Vanaf 20.00 sluit Peter Villevoye daarop aan. Hij gaat zelfs nog een stapje verder weg van print-media. Websites en apps zijn niet meer weg te denken in de huidige mix van promotie en communicatie. Sterker nog: veel websites en apps zijn tevens verantwoordelijk voor veel functionaliteit van bedrijven. Uw digitale identiteit is net zo belangrijk voor een goede indruk bij bezoekers en gebruikers van die moderne media. Peter Villevoye legt uit wat UX Design inhoudt en toont de nieuwe tool Adobe XD, voor het maken van wireframes en prototypes van website en apps.
Voor de bezoekers van de Print Pakt-stand tijdens de vorige editie van de vakbeurs is Peter Villevoye een bekende, dankzij zijn flitsende demo’s en uitgebreide kennis van het onderwerp.