De uitreiking van de ‘Beste Folder Awards 2020′ is uitgesteld tot 14 september, maar de nominaties zijn inmiddels wel al bekend. Er hebben ruim 59.000 consumenten gestemd: zij hebben meer dan 110.000 beoordelingen gegeven over de 59 deelnemende folders. De organisatie concludeert: “Nederlanders zijn gek op folders’.
Onderzoek naar foldergebruik
De publieksprijs is een initiatief van de DDMA Businessgroep Verspreidingen. Retailadviesbureau Q&A voert jaarlijks de ‘Beste Folder Awards’ verkiezing uit. Ook deed zij een vooronderzoek onder 858 consumenten in voorbereiding op de Beste Folder Awards 2020. Uit dat onderzoek blijkt dat Nederlanders gek zijn op folders: “85% van de ondervraagden vindt regelmatig een folderpakket op de deurmat en vier op de vijf mensen leest wel eens een huis-aan-huis folder.” Q&A deed eerder ook al onderzoek naar het foldergebruik: “Ook toen bleek de papieren reclamefolder te zorgen voor de meeste aanloop naar fysieke winkels. Het belang van online folders neemt echter steeds meer toe. 28% van de mensen geeft aan dat een online folder stimuleert om online te kopen, 41% koopt vanuit een online folder in een fysieke winkel.”
Verkiezing
Tijdens de Folder-verkiezing beoordelen consumenten folders op aspecten als leesformaat, inspiratie en leukste producten. “Ze vinden het belangrijk dat de folders informatief zijn en inspiratie bieden. Bovenal is het echter van belang dat de folders scherpe aanbiedingen hebben en de producten bevatten die men wil kopen.” Kijk voor alle nominaties in de verschillende categorieën op bestefolderawards.nl.