Logistiek dienstverlener CB en digitaal printbedrijf Printforce gaan hun processen volledig integreren zodat (on demand) productie en distributie van het boek naadloos op elkaar aansluiten.
Samen bieden beide partijen uitgevers en boekverkopers betere service door de keten te verkorten: het boek nog sneller bij de consument. CB bekrachtigt de samenwerking door 50 procent van de aandelen Printforce te verwerven. Dat schrijft TTM, magazine voor eigen en beroepsvervoer.
“CB en Printforce sluiten met deze aanpak aan op de veranderde markt waarin snelle en brede beschikbaarheid voor de consument steeds belangrijker wordt. De integratie zorgt ervoor dat distributie vanuit voorraad en voorraadloze on demand productie volledig samengaan. Een aanpak die uniek is in de wereld.
Printforce en CB hebben een overeenkomst getekend waarin de samenwerking en aandelenoverdracht is vastgelegd. Voor maximale integratie van print en distributie verhuist Printforce zijn productiefaciliteiten in 2018 naar CB in Culemborg.”
Reacties
Henk Gianotten
Een geweldig interessante combinatie van databeheer, print, distributie en marketing. Sneller dus interessanter voor verschillende segmenten lezers. Ik vraag mij af of ze zich uitsluitend richten op het verkoopkanaal (boekhandelaren en uitgevers) of dat ze ook de niet meer beschikbare analoge boeken ook gaan leveren. Dat is een extra mogelijkheid om relatief oude boeken (denk bv aan Dutch Type van Jan Middendorp Nai 010) weer beschikbaar te krijgen.