Internetwinkel Dog Chef werkte samen met verpakkingenspecialist DS Smith aan een nieuwe foodbox om de verpakking van hondenvoer te verbeteren. Met resultaat: “Het nieuwe ontwerp is steviger, compacter en bespaart bovendien 10,4% aan karton.”
Dog Chef biedt via het internet gepersonaliseerde hondenmenu’s aan: “Op basis van een tiental parameters wordt de ideale hoeveelheid voeding voor elke hond bepaald. Leeftijd, ras, gewicht, lichaamsbouw, activiteitsgraad – overal wordt rekening mee gehouden. Het was dan ook niet meer dan logisch dat de standaard foodbox aangepast zou worden aan de specifieke eisen van Dog Chef.”
Eline Bairiot, Inkoop Manager bij Dog Chef, legt uit: “We besloten om het formaat van de foodbox aan te passen en de palletstapeling en transport te optimaliseren. Met als hoofdzakelijke doel de hanteerbaarheid voor de koerier en de eindklant te verbeteren.”
De designers van DS Smith bedachten het nieuwe ontwerp. “Door het aanpassen van de dekselconstructie kon de hoogte nog verder worden teruggebracht. Hierdoor bleken de handvatten op dit nieuwe ontwerp overbodig. En de algehele stevigheid kon nog verder worden verbeterd. Het uiteindelijke resultaat is een verpakking die makkelijker hanteerbaar is voor de klant. Maar er wordt ook nog eens 10,4% karton bespaard.”