Nieuwe drukwerkcampagne ‘Beter van papier’

Branchevereniging KVGO lanceert een nieuwe campagne. De sector wil het imago van drukwerk juist in deze tijd een positieve impuls geven.

De campagne ‘Beter van papier‘ werd ontwikkeld door Erwin Koerts (drukkerij Aeroprint). Hij licht toe: “Ik ben uitgegaan van de situatie dat papier in heel veel gevallen gewoon een heerlijk product is. Om iets uit te kiezen, voor te lezen, iemand te feliciteren, enzovoort. Natuurlijk is voor heel veel toepassingen een elektronisch alternatief beschikbaar, maar juist daarom wordt papier zo fijn. Meer gevoel, meer emotie, beter gewaardeerd.”

Grafische bedrijven kunnen nu zelf aan de slag met het campagnemateriaal om er bijvoorbeeld posters of advertenties mee te maken. Ook zal de campagne online inzetbaar zijn.

Het idee achter de campagne is dat papier een emotie oproept, vertelt Koerts: “Het is een belevingsproduct wat niet zomaar vervangen kan worden door iets digitaals. Daarmee ondersteunt deze campagne onze branche en onze collega’s.”

Plaats een reactie