In tijdschriftenland is de 50+’er als doelgroep nu echt goed doorgedrongen. Binnen enkele maanden komen er drie titels bij voor een wat ouder publiek.
De bekende 50+ mediamerken Plus Magazine en Zin krijgen concurrentie. Vorige week kondigde Snippet Media aan om van het succesvolle online magazine Saar een printversie te maken. Verder verschijnen nog Jeu Magazine en LFTD (lees: leeftijd).
Jeu Magazine
Op 30 december 2017 brengt De Telegraaf in samenwerking met TMG Natives een nieuwe glossy uit. JEU Magazine is het initiatief van Mirjam Brinks, creatief directeur van Natives en voormalig adjuct-hoofdredacteur van Privé. JEU Magazine is een glossy die zich richt op de zogeheten ‘prime timers’. Dat zijn volgens de uitgever “energieke en ondernemende 50-plussers met genoeg vrije tijd en financiële ruimte, die zoeken naar kwaliteit in reizen, uitgaan, sport, wonen, daten en meer.” JEU Magazine wordt het grootste magazine voor de Nederlandse 50-plusser met een gedrukte oplage van 525.000 en een landelijk bereik van 1,67 miljoen lezers. Het magazine wordt meegestuurd met De Telegraaf.
LFTD
Ook Trusted media lanceert een mediamerk voor dezelfde doelgroep. Trusted media is het bedrijf van voormalig hoofdredacteur Sjuul Paradijs en voormalig digitaal hoofdredacteur Jan-Kees Emmer van de Telegraaf. Het concept heet LFTD. Het richt zich op “Nederlanders met levenservaring die genieten van het leven, volop meedoen in de samenleving, koopkrachtig zijn, optimistisch en openstaan voor informatie.”
Naar verwachting van de makers gaat het eerste nummer in december naar de drukker. LFTD zal in een oplage van bijna 399.572 exemplaren huis-aan-huis worden verspreid.
Saar in print
De lancering van Saar Magazine staat gepland voor 14 november. De eerste printversie van Saar magazine is tot stand gekomen door de hulp van lezers. Duizenden vaste lezers van saarmagazine.nl bestelden een of meerdere nummers, waardoor Snippet Media de investering in hun eerste printtitel aandurfde. Saar – met als ondertitiel: 50+ maar nog lang niet dood – komt in een oplage van 40.000 exemplaren in de kiosk.
Reacties
Els
Lijkt me leuk mee te doen met de prijsvraag
Mail en Win in Vrouw.
Daar mijn zoon met vrouw en zoontje in Almere woont ben ik daar ook regelmatig. Gezellige stad. De prijs lekker shoppen in Almere spreekt mij wel aan. Leuk met mn schoondochter shoppen. YES!!!