‘Steeds meer mensen zijn actief op Instagram, maar kunnen hier nog niet helemaal hun weg vinden. Met dit blad geven wij alle handvatten om je Instagram-account naar een hoger niveau te tillen”, vertelt Jolijt Houweling, oprichter van Social Friendz.
Social Friendz is niet alleen de titel van het nieuwe magazine, maar ook de naam van de full-service ‘influencer marketing agency’ van Houweling. De eerste editie biedt een kijkje in de wereld van social media en influencers en geeft antwoord op veel gestelde vragen over Instagram. ‘Wij krijgen vanuit startende influencers veel vragen over hoe zij kunnen groeien op het platform. Hoe zorg je bijvoorbeeld voor meer likes en reacties?’
Aan vakblad MarketingTribune legt Nicole Medenblik (Campagne & Marketing Manager bij Social Friendz) uit: ‘Het tijdschrift is een mooie aanvulling op onze Social Friendz shop, waar wij influencers voorzien van allerlei handige tools (o.a. boeken, cursussen, how-to guides, media kits, presets, styling items) die voor hen van toegevoegde waarde zijn, met als doel hen verder op weg te helpen in het social medialandschap. We hebben een online versie wel overwogen, maar vonden een fysiek magazine simpelweg mooier.’
Het magazine was volgens Medenblik bedoeld als een eenmalige uitgave. Maar nu ze merken hoe veel vraag er is en hoe leuk erop wordt gereageerd, overwegen ze meerdere edities, aldus MarketingTribune.