Nieuw magazine mikt op seniorendoelgroep

In december verscheen het eerste Blijtijds-magazine van het gelijknamige online lifestyleplatform. Het magazine verschijnt voortaan vier keer per jaar in een oplage van 535.000 exemplaren bij zes programmagidsen van verschillende omroepen.

Blijtijds is een initiatief van uitgeverij Bindinc., het bedrijf dat ook de programmagidsen Televizier, Mikro Gids, KRO Magazine, NCRV-gids, Avrobode en TVFilm maakt. Het nieuwe tijdschrift gaat over ‘slimmer ouder worden’, zonder dit expliciet te benoemen: “In het magazine besteden wij aandacht aan onderwerpen als familie, pensioen, levenslessen, reizen en nog veel meer. Kortom, het is een praktisch en inspirerend magazine voor de actieve 50-plusser.”

Het crossmediale seniorenplatform van Blijtijds

Met een bereik van 1,5 miljoen en een abonnee-oplage van 535.000 is Blijtijds volgens Bindinc. het grootste magazine voor de seniorendoelgroep in Nederland. Het blad is bovendien onderdeel van een crossmedium seniorenplatform met ook een rubriek en een website.

Het eigen Bindinc. Kenniscentrum (BKC) verricht sinds 2008 onderzoek naar consumentengedrag en mediagebruik: “Daarbij leggen we diverse doelgroepen onder de loep. Gezinnen bijvoorbeeld, de doelgroep die in de eerste jaren van het BKC de primaire onderzoeksgroep vormde. Tegenwoordig ligt de focus met name op de 50-plusdoelgroep. Met reden: dit is de grootste (en meest koopkrachtige) doelgroep van Nederland.”

Tijdschriften

Plaats een reactie