De populaire streamingdienst Netflix werkt aan een magazine op papier. De eerste editie, met de werktitel ‘Wide’, zou in juni moeten verschijnen in de aanloop naar de Emmy Awards.
Volgens de kenners van Bladendokter zal het magazine bestaan uit 100 pagina’s met interviews en essays over de eigen films en series: “Met het magazine hoopt Netflix hun video-content onder de aandacht te brengen bij nieuwe potentiële abonnees, maar ook mogelijk talent dat voor Netflix zou willen werken. (…) Met het magazine hopen zij ook de stemmen van de 15.000 leden van de Television Acadamy te beïnvloeden.”
De Emmy Awards zijn belangrijke Amerikaanse televisieprijzen, die dit jaar op 22 september worden uitgereikt. Bladendokter meldt dat het magazine “onderdeel is van een groter plan om te werken aan het imago van een ‘jonge studio’ in de ogen van de entertainmentindustrie waar Netflix soms nog last van heeft. In het kader daarvan is in 2018 ook Lisa Taback aangetrokken als awards-strateeg met haar ervaring van campagnes van zeven uiteindelijke Oscar-winnnende titels.
“Volgens The Hollywood Reporter zou het magazine elk kwartaal gaan verschijnen en het wordt gemaakt door medewerkers van Netflix plus een aantal freelancers. Daarnaast is Krista Smith van Vanity Fair aangetrokken om te werken aan het magazine.”