Nederlanders hechten waarde aan brievenbuspost

Als het gaat om post met een veiligheids- of financieel aspect, zoals inlogcodes of financiële overzichten, wil 85% van de Nederlanders dit fysiek als brievenbuspost ontvangen. Dit blijkt volgens vakblad Marketingtribune uit onderzoek (MetrixLab) van PostNL.

‘Nederlanders hechten veel waarde aan het ontvangen van post. 61% geeft aan post belangrijk te vinden omdat het overzichtelijk is. Daarnaast zien Nederlanders brievenbuspost als veiliger’, aldus Marketingtribune.

Het vakblad citeert Maartje Silvius, manager marketing bij PostNL: “Opvallend is dat post door alle leeftijdsgroepen als belangrijk wordt gezien.”

Volgens ruim de helft van de Nederlanders heeft post een meerwaarde ten opzichte van berichtgeving via e-mail, een app, online portal of website omdat het overzicht geeft. Daarnaast is het makkelijk te bewaren en helpt het als reminder om een benodigde actie uit te voeren. Slechts 15% van de Nederlanders vindt post onbelangrijk, omdat ze alles het liefst digitaal ontvangen.

Brievenbuspost (beeld: PostNL)

“Post creëert een gevoel van urgentie en daardoor wordt de inhoud ook beter onthouden. De kans dat een belangrijk bericht ondersneeuwt tussen al de andere, minder belangrijke berichten in de inbox is groot. We verwachten dan ook dat de waarde en impact van post blijft, en daarmee de wens om belangrijke documenten per post te ontvangen ook”, aldus Silvius.

Lees het volledige artikel op Marketingtribune.

(beeld: PostNL)

Direct Mail

Plaats een reactie