Mobiliteit groeit: goed nieuws voor (D)OOH-branche

Het verkeer op de Nederlandse wegen neemt weer toe. Dat is goed nieuws voor de buitenreclame-branche. “Meer mobiliteit betekent een groter bereik voor adverteerders die (D)OOH inschakelen.”

Volgens het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) komt het wegverkeer in heel 2022 boven het pre-covid niveau van 2019 uit. Dat meldt Outreach, het samenwerkingsverband van de Nederlandse buitenreclame-exploitanten. “Dit ondanks dat laatste contactbeperkende coronamaatregelen aan het begin van 2022. De afschaffing van die maatregelen, waaronder het thuiswerkadvies medio maart 2022, is een belangrijke reden voor het toenemende verkeer, samen met de bevolkings- en economische groei.”

Outreach noemt deze ontwikkeling ‘goed nieuws’: “Meer mobiliteit betekent een groter bereik voor adverteerders die (D)OOH inschakelen.” Eerder maakte Outreach al bekend dat de buitenreclame-branche ‘goed van start ging in 2022’. De bestedingen aan (digitale) buitenreclame – ook wel Out Of Home genoemd, of (D)OOH – verdubbelden in het eerste kwartaal van 2022 ten opzichte van dezelfde periode in 2021.

Groter bereik voor buitenreclame

De groei van het wegverkeer lijkt zich door te zetten de komende jaren. KiM houdt in een apart scenario wel rekening met de onzekere situatie in Oekraïne. Maar ook bij dat scenario is sprake van groei die begint op een hoger niveau dan in 2019.

Buitenreclame

Plaats een reactie