‘Mezza’ magazine viert 1 jarig bestaan

Eén jaar geleden verscheen de eerste Mezza, ‘het magazine voor een goed weekend’, bij het AD en bij de regionale kranten van DPG. Inmiddels vindt ruim 40% van de lezers het magazine “onmisbaar”.

Mezza is de vervanger van AD magazine en het magazine van de regionale kranten BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, de Gelderlander, PZC, de Stentor en Tubantia – met in totaal zo’n 1 miljoen abonnees. “Eén naam voor één magazine om zo de impact te vergroten en het magazine werd gerestyled”, legt de uitgever uit.

Covers van het nieuwe magazine

Chef Mezza Sara van Gorp vertelt: “We waren natuurlijk benieuwd wat de abonnees een jaar later van Mezza vinden. Elk weekend krijgen we leuke mails, maar een lezersonderzoek wilden we ook graag”. Het rapportcijfer steeg van een 7,6 (gemeten mei 2018) naar een 7,8. Maar liefst 25% van de abonnees geeft het magazine zelfs een 9+, tegenover 12% in 2018. En de leestijd steeg met ruim 10% van 33 naar 37 minuten.

Ruim 40% van de abonnees noemt Mezza zelfs onmisbaar (tegenover 27% in 2018), stelt de uitgeverij. “Lezers vinden het weekendmagazine ontspannend, interessant, informatief en divers. ‘Mezza maakt mijn weekend leuker’ vinden zes op de tien abonnees”. Sara van Gorp: “We maken het met enorm veel plezier. En dat wordt alleen maar groter nu we nog zekerder weten dat lezers enthousiast zijn.”

Kranten Tijdschriften

Plaats een reactie