Met ‘Op de kaart’ bereikt Print Pakt de hele wereld

In het pas verschenen Print Pakt magazine wordt teruggekeken op het succes van ‘Print Pakt Live’ tijdens de Dutch Design Week, eind oktober. De ‘Op de kaart’-actie vormde opnieuw een van de hoogtepunten van het evenement: de postkaarten gingen de hele wereld over.

Dit jaar maakten elf grafische bedrijven speciaal voor Print Pakt de mooiste postkaarten, soms zelfs in meerdere versies. In totaal konden er zo’n 25.000 exemplaren worden weggegeven aan het DDW-publiek. Dankzij ‘Op de kaart’-partner PostNL werden bovendien – gratis! – ruim 1.500 kaarten over de hele wereld verstuurd.

Het Print Pakt magazine bracht het succes van de actie in kaart: bij de internationale bestemmingen, variërend van Aruba tot Nieuw Zeeland, bestond de top 5 uit Duitsland (113 kaarten), België (91), Taiwan (43), Frankrijk (28) en de VS (27).

“Print Pakt Live tijdens Dutch Design Week kunnen we bijschrijven als een succes”, schrijft KVGO-voorzitter Cees Verweij in zijn voorwoord. Over de Sneak preview op de toekomst die het KVGO samen met SintLucas op de school organiseerde: “We beloofden een blik op de toekomst en bezoekers kregen die ook.”

De nabeschouwing

Alle activiteiten
Print Pakt – een Kernn #5 special – telt 28 pagina’s. Het magazine kijkt terug op alle activiteiten van Print Pakt Live en neemt de lezer ook mee buiten de Swarte Doos. In tekst en vooral heel veel beeld. De sprekers van de Sneak preview in SintLucas komen nog eens aan het woord: Gerwin Verdonk van Simian, Ronald den Bekker van SintLucas en Perry van Beek met zijn LinkedIn-tips.

De complete collectie van de Best Verzorgde Boeken zorgde voor enthousiaste reacties. Er is aandacht voor duurzaamheid met het boek van Erik Timmermans. Zijn boek wist als eerste in Nederland een groen-labelaccreditatie te veroveren van het Eco Labeling System. Te lezen is verder over het Klokgebouw, Graduation 18, Sectie C, de Dutch Design Awards en Dutch Posters in het Van Abbemuseum. (Wie houdt van papier, maar ook het gemak van digitaal op prijs stelt, downloadt hier de pdf.)

Ook zijn via korte links en qr codes tien filmpjes terug te zien die tijdens de negen dagen werden gedraaid. (Wie ze allemaal achter elkaar wil zien, klikt hier). Bij elkaar keken mensen hier al zo’n 1.350 minuten naar. LinkedIn zorgde voor 14.000 views, Facebook voor nog eens een kleine 3.000.

Deze derde editie van Print Pakt Live Eindhoven was de succesvolste tot nu toe. Meer bezoekers dan ooit kwamen langs in de expositieruimte. De belangstelling van grafici was opnieuw groter dan vorige jaren. Het grafisch product staat weer op de kaart bij Dutch Design Week.

Wenskaarten

Plaats een reactie