Mensen houden van magazines

Magazines worden nog steeds graag gelezen. Dat blijkt uit een benchmark van lezersonderzoeken door de Belgische sectororganisatie Custo. BPost zette een reeks geslaagde voorbeelden op een rijtje: “Eén ding hebben ze gemeen: ze integreren op een slimme manier hun magazines en digitale kanalen tot een complete en succesvolle 360°-contentaanpak.”

“De benchmark toont een likeability van 7,8 (op een schaal van 10) en dat is goed nieuws voor al wie in sterke magazinecontent durft te investeren”, stelt het onderzoek van Custoo. 22 Procent van de mensen leest 20 à 30 minuten in een magazine; het gemiddelde ligt op 29 minuten en blijft ook stabiel. Meer dan de helft (55 procent) bekijkt alle pagina’s. Bovendien geeft maar liefst 68% van de lezers aan dat ze na het lezen van een tijdschrift een aankoop willen doen. Hoe gespecialiseerder magazines zijn, des te groter de aandacht.

'Beauty & You'-magazine van ICI Paris XL
‘Beauty & You’-magazine van ICI Paris XL

 

Succesfactoren

Postbedrijf BPost concludeert dat consumenten én zakelijke beslissers op zoek zijn naar relevante content, zoveel mogelijk gepersonaliseerd volgens hun behoeftes en interesses: “Content marketing zorgt daarvoor.” De 4 succesfactoren van content marketing via magazines zijn:

  1. Tastbaar
  2. Meetbaar
  3. Segmentatie
  4. Kwaliteitsuitstraling

Op haar website laat BPost zien hoe toonaangevende merken deze vier succesfactoren concreet toepassen om succesvolle magazines te maken, met voorbeelden van content marketing uit zes sectoren: telecom, fashion, interieur, cosmetica, outdoor en voeding.

Tijdschriften

Plaats een reactie