Meer tijd om meer te lezen in magazines

Uit onderzoek van mediabedrijf Sanoma blijkt dat consumenten, op zoek naar ontspanning, nu meer magazines kopen en er ook extra veel tijd aan besteden.

De onderzoekers vroegen in maart aan ruim 1.000 mensen (in de leeftijd van 25 tot 70 jaar) naar hun media- en aankoopgedrag, nu het dagelijkse leven door de corona-crisis wordt beheerst. Hoewel 69% van de respondenten rekening houdt met een economische recessie, is 52% optimistisch over de toekomst.

Meer leestijd (beeld: Sanoma)

Hoewel 42% zegt nu voorzichtiger te zijn met het uitgeven van geld, constateert Sanoma toch in ieder geval een stijging (‘index 125 – 130’) bij haar magazines in de losse verkoop: “Met name de vrouwenweek- en jeugdtitels en pakketten werden meer verkocht”. De respondenten zeggen magazines en boeken vooral ter ontspanning te lezen, terwijl dagbladen met name scoren op actualiteiten. Er wordt door 68% van de consumenten dagelijks meer dan 30 minuten extra besteed aan het lezen van de krant; 71% zegt bovendien nu meer dan een half uur extra leestijd aan magazines te besteden.

  • Bekijk de volledige infographic:
Tijdschriften

Plaats een reactie